pátek 11. ledna 2013

Fyzika pod drnem

Je to tu, je to tu, můžu veškerou fyziku hodit z okna a zamávat jí :D

Pět úchvatných dnů v objetí fyziky, ach, jaká to byla nádhera XD... 

Včera jsem byla nucena přesunout svou osobu do pražského předměstí. Jak jinak, důvodem přesunu byla další zkouška. Na tuto zkoušku jsem se těšila asi nejvíc ze všech zkoušek, které jsem tento semestr donucena podstoupit. Fyzika 3 ... už dost hnusně to jenom zní ... fyzika s pořadovým číslem 3.

Celý semestr, krom posledních asi 3 týdnů jsme měli na přednášky profesůrka Mikše, kterého jsme měli na fyziku 1 a který má na starosti náhradu za trojici fyzik v novém studijním plánu, fyziku G. Udělat zkoušku z fyziky u něj vyžaduje pečlivou písemnou přípravu. On není úplně normální a chce mít všechny otázky u zkoušky zodpověděné a vzorce odvozené na 100%, jinak pokud se odehraje zázrak, dá vám E, ale ve většině takovch případů vám řekne, aby jste přišli příště.
Po celičký semestr jsme žili v povědomí, že budeme mít u zkoušky právě jeho. Jaké bylo překvapení, když jsme u vypsaných termínů nalezli docela jiné jméno zkoušejícího. Právě přednášejícího z posledních týdnů semestru, Nováka. Toho jsme měli na cvika a i na fyziku 2 a předtím na polovinu aplikované optiky.
Příprava na jeho pojetí zkoušky je docela jiného ražení. U něj se nedá příliš využít písemná příprava, jako u jeho kolegy. Látka se musí umět, chápat. Alespoň minimálně. Musíte chápat, co ty vaše sepsané hieroglify představují.

Zkouška je složena z písemné a ústní části. Písmemná se konala v naší oblíbené posluchárně C-208 od 13 hod. Nemám ráda zkoušky odpoledne, to je nějakýho nervozního čekání... Dorazila jsem asi půl hodiny předem a hned se dozvěděla fajn poplašnou zprávu, že byl spatřen ve škole Mikš. Jelikož jsem nebyla "připravená" na něj byla bych u něj v háji, jak Baťa s dřevákama. Naštěstí to byla opravdu jen poplašná zpráva. Pět minut po jedné bylo téměř jisté, že máme na zkoušku opravdu Nováka. Ten chodí pravidělně o 15 minut později. Dorazil po 20 minutách. Optal se, jestli máme všichni seminář splněný a jelikož jsme všichni hrozně poctiví, měli jsme ho. Nemuseli jsme tak psát příklady a rovnou přešli k teorii.
Zadal první otázku - Huygens-Fresnelův princip a difrakční integrál. Kdybych si nepřečetla učebnici optiky z gymplu asi bych netušila, co že za princip to je. Naštěstí jsem ho potkala a nebyla mimo XD
Se druhou otázkou byla trochu potíž. Bylo nás tam 7 a on nám nabídl dvě otázky na výběr - Energii elektromagnetického pole a intenzitu, což byla docela hezká otázka - takový odvození, ale nic moc náročnýho, jen pár rotací a divergence a nakonec integrál přes objem XD. Druhá nabízená otázka byl Dopplerův jev. Protože jsem u něj věděla leda tak nějakej vzoreček a nepochopitelnej obrázek, ale nic víc, nechtěla jsem ho. Hlasovalo se. 3x3, jedna se zdržela. Nakonec přeci jen Novák svolil, abychom si druhou otázku mohli vybrat sami z dvou navrhovaných.

Bylo na to asi 20 minut. Měla jsem to docela rychle na 1 A4 a začala se nudit. Už jsem nevěděla, co bych ještě sepisovala za romány jako ostatní XD. S jednou spolužačkou jsme se toho testu zbavily jako první. Po chvíli odevzdávali všichni a přešlo se na ústní část po dvojicích. Nenechaly jsme se předběhnout a šly první na popravu. Novák se ptal a ptal na každou blbost, co ho k těm otázkám napadla. Něco jsme nevěděly něco jo... Asi po 20 minutách se nám rozhodl dát B. Nadšeně jsme ho přijaly a vypadly.

Dva zkoušku po testu vzdali. Další šla na ústní tudíž celá trojice. Byli tam asi 45 minut. Dostali B B a A. Docela úspěšnej termín myslim :)

Po odskoku na kolej se šli úspěchy zapít :D


Dneska jsem jela ranním busem nach Hause. Stavila jsem se ještě na obědě v elektrárenském zařízení a za úspěšnou zkoušku dostala za odměnu Kinder vajíčko... to už jsem tak dlouho nedostala XD. A hle, co v něm nebylo, měřící šnek Slimík :D Odteď už nepoužívám pravítko ani pásmo, ale svého šneka Slimíka... akorát měří v sedmičkové soustavě  XD

Teď si udělám nějaký ten den volno. 17. mam další zkoušku ze ZPST, na kterou jsem chtěla jít už před vánoci na předtermín, ale nebylo místo. Asi si ve volném čase zpracuju už i nějakou otázku na Fotku, uvidímeš :D ... ještě 3 zkoušky, jsem v půlce :)

Žádné komentáře:

Okomentovat