čtvrtek 3. ledna 2013

MAKá

Nový rok a zbrusu nové zkouškové...

Jednu zkoušku jsem si odbyla už minulý rok, v posledním týdnu před Vánoci. Byla to šutrologie, tedy geologie. Včera jsem se přiblížila ze vzdálených míst do našeho hlavního města, abych na jeho předměstí dneska složila zkoušku.
Zkouška z matematické kartografie patří podle mě mezi ty sympatičtější. Vyučující vás nechce potopit a dokázat, co všechno neumíte, ale snaží se pomoct.

Zkouška se odehrála v tento semestr oblíbené počítačové učebně B-973, kde jsme v podstatě strávili veškerá cvičení z většiny předmětů.
Buchar dorazil na čas a nadiktoval nám čtveřici otázek:

1. odvození vztahů pro a, b při daném mp. mr a úhlu ný (takový to véčko)
2. odvození zobr. rovnic konformního válcovýho zobrazení - Mercator
3. odvození zobr. rovnic ekvivalentního azimutálního zobrazení
4. zobrazení použité u katastrálních map R-U a speciálních map 1:75000
    - myslel tim Cassiniho zobrazení a polyedrický (vojenský mapy)

Na otázky bylo asi 45 minut. Bylo to akorát. Po kraťoučké pauze na kafe se přešlo do kabinetu a po jednom se šlo na ústní.
Človíček si ze dvou hromádek 1-20, 21-40 vybral po jedné otázce, vzal si papír a tužku a jal se odpovídat, stručně. Já jsem si vylosovala 7 a 39 - ekvivalentní zobrazení s odvozením vzorců pro plošné zkreslení oběma způsoby (z dvojice trojúhelníků a z kružnice->elipsy) a přehled kartografických zobrazení pro naše mapová díla, což byla v podstatě 4. otázka u testu + Křovák, Gauss-Krüger a UTM.

Vyptával se třeba kde konformní zobrazení má zkreslený úhly XD... prej u pólů když to jsou singulární body, pak se vyptával třebas proč vznikají spáry u toho polyedrického zobrazení, nebo na to k jakým účelům se používá gauss a UTM u nás... k vojenským, nějak mi to nedošlo :D

Test se mi povedl, s nim byl spokojen, takže krom vyptávání na to polyedrické se testu nedotkl. Pak jsme si povídali o těch dvou otázkách, docela pomáhal. Nakonec to zhodnotil a dal mi A XD... jahaha. Kdyby to tak dopadlo u všeho, vůbec bych se nezlobila :D

Podle mě u hodnocení tolik nehledí na tu ústní část, ale dává důraz na test. Když pokálíte test, můžete mu u ústní vykládat hory doly, ale stejně dostanete hodnocení podle testu. Nevim, jak by to bylo naopak, kdyby jste měli výborný test a u ústní řekli prd...

... hmmm hmmm a teď ta hnuska fyzika, achjo. ... Doufam že tam bude Novák, u Mikše se to dá opisovat, ale nevim, spíš mi vyhovoval víc u zkoušky Novák u fyziky 2. Stejně to bude os*r XD

Ale asi si dám den volna... :)  a trochu si počtu... Tanec s draky (:

Žádné komentáře:

Okomentovat