čtvrtek 2. ledna 2014

Mr. Zolino

Ha, je to tu!
S novým rokem, nový příspěvěk, ale ne ten pro chudé, ale ohledně náramků - třeba i na ruku.
V následujících řádcích představím jeden záhadný vzor jménem Zolino. Narazila jsem na něj někdy na podzim minulého roku a v prvních chvílích byl pro mě veliký tajem. Poté jsem však vyšťourala a za další chvilku i pochopila postup a mohla se dát do toho... muhaha...

Tento ukázkový Zolino, zrovna moc ukázkový není, občas se mi tam vloudila nějaká ta chybka, než jsem to dostatečně vytunila, ale jako ilustrace problému bude myslím postačovat.

Zde jest (ještě ne zcela hotový):

Jak teda na něj? ... je to děěěsně složitý XD hahahaha... ale ne... jsou v něm jenom základní dva uzlíky doprava a doleva, žádný zpětný... :)
Zde, v příkladu, mám náramek ze 12-ti bavlnek... 6 a 6 na každé straně... samozřejmě se může dělat i z více (ale pouze sudého počtu - pro nějaké hloupoučké lidičky)
Já jsem dělala prvního Zolina z 16. Trvá déle, logicky, a má větší spotřebu materiálu. Na tohoto Zolina 12 je potřeba něco mírně přes metr (cca 110cm) na jednu bavlnku, na Zolina 16 je potřeba víc (cca 150cm) ... tuto skutečnost jsem zjistila až v průběhu a musela jsem navazovat.

0. úplný totální začátek... to že na fotce to není úplný začátek zcela ignorujte XD
... máme připraveny bavlnky... nemáme ještě ani uzlíček ...(fantazie trochu!)
(ještě že mám tak fotogenický nohy XD...)
 takto mi vypadá totální začátek... 

1. začneme
vzniknou nám dva nepropojené trojúhelníčky... jen tak plující v prostoru...
... toto jsme dostali... dva trojúhelníčky, nic předtím tam neni... ne ne ne... fakt ne XD

2. propojení... aby nám to trochu drželo pohromadě...
... prostě se to sváže ...

3. a točí se...
napřed o 90° na jednu stranu a pak na druhou...
a druhá strana...
a dostaneme?...
opět moje fotogenické nohy XD...
a zas od začátku... jen krapet jinak barevně... viz 1.

Závěrem
Kdyby někdo, nějaký cvoček, chtěl dělat takovej krásnej pruhovanej náramek jako já zde v ukázce... tak je to docela zapeklité... zvlášť když si zvolíte naproti sobě odlišné barvy. Pokud si to nechcete posrat, jako já na začátku náramku, tak musíte vědět, že prostřední svazovací uzlíky musí být zpětné. Toť celé tajemství...
Nevim, jak se mi povedlo, že se mi těch pruhů odlišných staly časem pruhy naproti stejné... někde je asi chyba v matrixu XD

Ale to je už vše... třeba tento můj zmatený návod na Zolina někoho inspiruje :)
 
 
dva mí dřívější mazlové (:

Žádné komentáře:

Okomentovat